خوزستان سمبل ایثار و مقاومت و دلداگی ملت ایران
نوشته شده توسط : breketid

راهیان نور ، كاروان هایی كه همه ساله از گوشه گوشه كشور بزرگ ایران برای تجدید خاطرات دوران دفاع مقدس و گرامیداشت خاطره رشادت ها و جانبازی های رزمندگان و شهدا به این سرزمین پای می گذارند.

اگر واژه هایی چون عزت و استقلال و سربلندی و آزادگی را در كتاب ها باید می خواندیم اینك در این سرزمین به چشم می توان دید.

به جرات می توان گفت كه بسیاری از واژه ها را كه دور از عقل و خرد آدمی است در دیار خوزستان می توان ترجمه كرد، این سرزمین رازهای بزرگی در دل خود جای داده است آنجا كه شهید همت فرمانده بی باك و دلاور لشكر 27 محمد رسول الله با چشمانی آسمانی كه هیچ گاه به گناه باز نشده بود به مهمانی خدا رفت.

آنجا كه پیكر شهید مهدی باكری با اروند گره خورد و روح بلندش در حضور خدا آرام یافت، آنجا كه مصاف حق با باطل و از جان گذشتن مردان پاك خدا را در خاطرات خود ابدی كرده است.

خوزستان برای مردم ایران، عزیز است چرا كه عزیزترین بندگان خدا عشق و عبودیت و ایثار و فداكاری را در این سرزمین به تجربه نشستند و همه نسل های ایران زمین را مدیون خود ساختند.

دستاوردهای دوران دفاع مقدس برای ملت ایران:

1- استقلال ملی: تمامیت ارضی و حفظ استقلال ملی اصلی ترین دستاورد دوران دفاع مقدس برای ملت ایران بود، اگر دشمنان ایران در دوران قاجار توانستند بخشی از آذربایجان را از خاك ایران جدا كنند و اگر در دوره پهلوی با توطئه انگلیسی ها بحرین از ایران جدا شد اما در دوران انقلاب اسلامی ملت ایران با تكیه برآرمان های انقلاب اسلامی تمامیت ارضی ایران را حفظ كرد و در برابر توطئه تجاوز شرق و غرب جانانه مقاومت كرده و استقلال ملی ایران را تضمین كرد.

دفاع از هویت ایرانی با فرهنگ ناب اسلامی در دفاع مقدس عملی شد، دفاعی كه آرمان ها در آن بلند آوازه طنین انداز شد و همه تاریخ را گواه گرفت كه این ملت مسلمان برای حراست از كیان و هستی خود، عاشقانه در میدان مبارزه ایستاده است و عهد و پیمان با ولایت را تا آخرین قطره خون محافظت می كند.

2- احساس عزت: دومین دستاورد دوران دفاع مقدس ، احساس عزت و سربلندی برای ملت ایران بود، ایرانیان به عنوان مقاوم ترین و سربلندترین ملت ها نام خود را در تاریخ ثبت كردند.

عزت، غیرت و جوانمردی ویژگی خاص مردان الهی است و خداوندگار نیز تعهد كرده كه عزت مخصوص پیامبر ، اولیاء خدا و پیروان صدیق اوست و تا امتی روحیه شهادت طلبی دارد روی ذلت نمی بیند، این پیمان الهی در دفاع مقدس ایرانیان به زیبایی تمام عینیت یافت.

ملت ایران بی هیچ ابزار دفاعی تنها با توكل به خدای لایزال آنچنان همتی از خود نشان داد كه همه معادلات جهانی برهم خورد و محاسبات بین المللی و مدل های جنگ پیشرفته در عرصه دفاع مقدس رنگ باخت.

3- خود باوری: به دنبال اتحاد همه نیروهای شیطانی علیه انقلاب اسلامی و كمك های لجستیكی به دشمن تجاوزگر و در محاصره قرار دادن ایران، جوانان این مرز و بوم با اعتماد به نفس و خود باوری و قطع امید از كمك های بیگانگان دانش نظامی و فنی خود را ارتقا داده و علاوه بر ارایه تئوری های مختلف برای عملیات رزمی در ساختن جنگ افزارهای نظامی، تمام توان و همت خود را به كار گرفتند.

غواصان دلیر ایرانی به گونه ای از اروند با آب های خروشان گذشتند كه بهت همگان را برانگیخت. این روحیه خود باوری بعدها در عرصه دانش هسته ای نیز خود را نشان داد.

4- امكان حضور در جهاد فی سبیل الله: دوران دفاع مقدس برای كسانیكه با اعتقاد به اجر جهاد در راه خدا در میدان رزم شركت كرده بودند بهترین فرصت را فراهم كرد.

امام امت از دفاع مقدس در تعابیری به عنوان نعمتی بزرگ و جزء الطاف خفیه الهی برای بندگان مخلص خدا یاد كردند، كلام مسیحایی روح الله در همان نخستین روزهای جنگ، با دل جوانان ایرانی كاری كرد كه طولی نكشید جبهه های جنگ صحنه عشق بازی جوانان و نوجوانان دلداده شد و تجربه جهاد فی سبیل الله برای ملت ایران ارمغانی الهی شد.

5- امكان شهادت در راه خدا: شهادت به عنوان انتخابی آگاهانه برای مردن در راه هدفی مقدس یكی دیگر از ارمغان های دوران دفاع مقدس برای ملت ایران بود.

خوزستان ، كربلای بزرگ مردان ایران ، سند مقاومت و مظلومیت مردان و زنانی است كه برای دفاع از استقلال ملی خود شهادت را برگزیدند.

جهاد اكبر و مبارزه با نفس بزرگ ترین و سخت ترین امتحان الهی است ولی جهاد اصغر آزمونی است كه در آن مرد از نامرد شناخته می شود و آن موقع كه ناقوس جنگ به صدا در می آید مردان خدا لباس رزم بر تن كرده پروانه وار بر گرد شمع ولایت می گردند تا شاید بسوزند و روشنی بخش محفل بشریت باشند.

آری شهدای این نبرد بزرگ برای همیشه تاریخ چراغ هدایت اند، چرا كه برخی حسین وار و عده ای عباس گونه در صحنه كارزار نهایت دلدادگی و عشق به مقتدای خویش را نمایان كردند.

6- شكل گیری فرهنگ بسیجی: تفكر بسیجی و فرهنگ قیام برای خدا یكی دیگر از دستاوردهای دوران دفاع مقدس بود، با حاكمیت این تفكر، ملت ایران برای همیشه دشمنان این سرزمین را مایوس كرد، شكل گیری فرهنگ فداكاری و از خود گذشتگی برای حفظ و حراست از مرزهای ایمان و ایران در دوران جنگ تحمیلی اتفاق افتاد.

اینك خاطره آن همه فداكاری ها را با حضور معنی دار خود در سرزمین خوزستان گرامی می داریم، سرزمینی كه با همت مجاهد مردان ایران زمین سمبل مقاومت مردم ایران لقب گرفت و نخل های بلند آن تا همیشه تاریخ این سرزمین سند پایداری و ایستادگی نام گرفتند.

درود خدا بر همه شهیدان گلگون كفن انقلاب اسلامی كه بر راه استوار حق پایدار ماندند و ایران عزیز را آزاد از چنگ استعمارگران به آیندگان تاریخ به یادگار گذاشتند.

583/ 1645





:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: